fredag 1 februari 2013

En blick in i drömverkstaden

Samlar nu alla timmar jag har för att experimentera med färgläggning till Projektet. Herregud, tänker ni, vad är det för projekt egentligen?

Jo, det är min siluettserienovell på 27 sidor som kommer ges ut till Bokmässan i Göteborg i höst. Just nu vill jag inte säga ner om den än följande: Den utspelar sig i Skogen. Det finns tre gestalter, ett rådjur, en jägare och en flicka. Och relationerna som binder samman dem är en cirkel av makt och kontroll som dras åt som en strypsnara. 

Bygger färgscheman just nu, kodar dramats olika sekvenser med olika färg. Rött, gult och grön-lila ska inte blandas hur som helst,  utan planeras ut och användas med eftertanke i olika delar av serien. Det är som sagt 27 sidor. Planerar jag inte detta ordentligt kommer slutresultatet bli kaos och övermättnad, färgläggningen kommer tappa sin betydelse.

Men trots det, är testskissen av förstasidan nedan riktigt vacker tycker jag. Och då vill jag bju' på den då:




2 kommentarer:

  1. Jag ser verkligen fram emot slutresultatet. Det är redan jättesnyggt! Heja,heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK, Sara! (Jag ser också jättemycket fram emot slutresultatet. Tänk att det finns ett slutresultat = att det finns ett slut = att det finns nya projekt sedan. Ryser lite, det känns så bra.)

      Radera