torsdag 21 februari 2013

Hembesök från Radio Kristianstad

Igår kom Radio Kristianstad hem till mina föräldrar i Häglinge för att göra en programinslag med mig i anslutning till dem serieworkshops jag har hållt (och ska hålla) på olika biblioteksfilialer i Hässleholms kommun under den här veckan. Det är sportlov i Skåne nu, vilket betyder att jag har varit ledig från mitt ordinarie serielärarjobb och istället ägnat mig åt detta. Sammantaget vill jag bara säga att det är så himla kul att träffa nya barn och få en inblick i deras fantasi. Plus att det alltid är intressant att få bekräftat att ungar är enormt kreativa när det gäller att ta livet av sina karaktärer eller kasta in dem i blodiga strider. Igår i Bjärnum gick i alla fall fyra barn igång på idén om att slänga ner den huvudkaraktär de hade skapat i en vulkan och låta den brinna upp. Och de gestaltade verkligen detta utförligt och på helt unika sätt. Fantastiskt!

Reportern från Radio Kristianstad fick också prova på att göra en serie under min varsamma handledning. Resultatet går att lyssna på här.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar